Co je důvodem, proč leták již není aktuální?

Vítám vás u dalšího „kapky moudra“ od našeho společného stolu. Dnes se ponoříme do světa marketingu a zaměříme se na jeden z tradičně používaných nástrojů – leták. A zamyslíme se, proč už není tak aktuální, jak býval.

Víte, někdy se mi zdá, že jsme toho byli svědky bezpočetkrát. Lidi si odběhnou od své pošty, v ruce drží jakousi hromadu papírů a s výrazem mírného znechucení rovnou vše vyhodí do koše. Kdo by taky chtěl procházet nespočtem letáků nabízejících produkty a služby, o které nemají zájem? A tak, je mi jasné, že tento fenomén je jedním z hlavních důvodů, proč leták už dnes není tak aktuální.

V našem rychlém světě je čas jednou z nejcennějších věcí. Mnozí z nás nemají čas ani chuť procházet letáky plné informací, které je často ani nezajímají. Je to prostě odpad, který zabírá místo v našich poštovních schránkách. Nezapomeňte, že žijeme v době internetu a technologií, kde informace najdeme rychleji a efektivněji než kdykoliv předtím.

Další důvod, proč leták ztrácí na své aktuálnosti, je jeho nízká účinnost. Jaký má smysl tisknout tisíce letáků, když většina z nich skončí v koši bez toho, aniž by je někdo četl? Nejsem proti tradičním marketingovým nástrojům, ale musíme se podívat na realitu a ta je taková, že leták už prostě není tak efektivní marketingový nástroj jako dříve.

Navíc, jsem přesvědčen, že leták není ekologicky udržitelným řešením. V naší době, kdy je ekologie jednou z nejdůležitějších témat, by měli každý z nás přemýšlet o tom, jak své činy ovlivňují životní prostředí. A tady leták zkrátka prohrává. Tisíce vytištěných kusů, které skončí v koši – to není to, co chceme pro naši planetu.

A konečně, je tu otázka přizpůsobení se cílové skupině. Online marketing nám dnes nabízí mnohem sofistikovanější nástroje pro segmentaci a cílení našich reklam než leták, který je hromadně rozesílán bez ohledu na to, kdo ho obdrží.

Takže – co si z toho vzít? Že leták už není aktuální? Ano, to je pravda. Ale to neznamená, že bychom měli zapomenout na tradiční marketing. Naopak, měli bychom se snažit najít nové způsoby, jak ho využít a přizpůsobit moderní době. Protože v konečném důsledku je cílem marketingu, ať už je jakkoliv „moderní“ nebo „tradiční“, stejný – oslovit potenciální zákazníky a přesvědčit je o hodnotě našich produktů a služeb.

×

    Sdílení