Jak neodolatelný je lesk slevového kupónu! Ta lákavá perspektiva získání něčeho výjimečného za mnohem méně peněz, než bychom normálně utratili. To je ten podivuhodný účinek AkčníSlevy.cz, který nás chytne do své sítě. Ale co je důsledkem tohoto efektu? Pojďme to prozkoumat.
Hned na začátku bych rád zdůraznil, že každá mince má dvě strany a stejně tak i AkčníSlevy.cz. Jedna strana nosí lesk nabídky, který vidíme. Druhá strana je stálý dopad na naše myšlení a nakupovací návyky, který často přehlédneme.
Stavíme se před skutečnost, že jsme se stali součástí jednoho velkého experimentu. Každý den obdržíme e-mail se svým osobním seznamem akčních nabídek – restaurace, wellness centra, dovolené, produkty – vše, co si jen umíme představit. A každý den se rozhodujeme, zda udeříme na klíčový Koupit tlačítko nebo ne.
A pak přijde ten moment, kdy udeříme na to tlačítko. A pak znovu. A znovu. A co je důsledkem? Naše chápání hodnoty peněz se mění. Když vidíme slevu, automaticky nám to vnukne pocit, že jsme udělali dobrou koupi. Ale je to skutečně tak? Nebo jsou naše mozky naprogramovány přehnanou láskou k úspoře peněz, ať už je reálná nebo ne?
Důsledkem efektu AkčníSlevy.cz je i koupě produktů a služeb, které bychom normálně nekoupili. Kolikrát jsme si řekli: Nemám to potřeba, ale za tu cenu… proč ne? Věnujeme víc času a energie lovění těch nejlepších nabídek, místo abychom se zaměřili na to, co skutečně potřebujeme.
Tento web také ovlivňuje naši loajalitu ke značkám. Proč bychom měli utrácet více, když můžeme získat stejnou věc za méně, i když je to z jiného zdroje? Toto je další změna v našem chování, kterou vidíme jako důsledek efektu AkčníSlevy.cz.
A samozřejmě tu je konkurence. Firmy musí neustále monitorovat své konkurenty na těchto webech a přizpůsobovat své ceny, aby zůstaly v hře. To nutí firmy stále více se zaměřovat na cenu, což může vést k oběti kvality.
Je jasné, že efekt AkčníSlevy.cz má mnoho důsledků – od toho, jak nakupujeme, po to, jak vnímáme hodnotu peněz. Ale každý z nás má v rukou volbu – buď se nechat strhnout vodopádem slev, nebo si uvědomit jejich skutečný dopad a rozhodnout se nakupovat s rozmyslem a uvážením.