Co dělat, když se mi nelíbí zakoupený produkt z Orfa – AkčníSlevy.cz?

Všimněte si, drazí čtenáři, že až příliš často se stává, že nás na první pohled ohromí neodolatelná akční nabídka, vznosný popis produktu z Orfa – AkčníSlevy.cz, který nám vrývá do paměti dojem nekonečného štěstí. Ale co když nám ten nový úlovek přeci jen nesedne? Jak postupovat, když se objeví ošklivý pocit lítosti nad zakoupeným produktem?

Náš zákon o ochraně spotřebitele nám poskytuje mnohé výhody, ale jak to všechno funguje? Je mi jasné jak. Představme si, že právě vysvobozuji svou novou hračku z obalu a náhle se ve mně usadí onen nepříjemný pocit, že tohle není úplně ono. Co dělat?

Nejdříve si uvědomím, že mi právo je na mé straně. Naše zákonodárství totiž stanoví, že máme 14 dnů na to, abychom prodávajícímu oznámili, že jsme se rozhodli od kupní smlouvy odstoupit, aniž bychom museli uvést důvod. Ale jak to udělat správně?

Začíná to napsáním odstoupení od smlouvy, které musím poslat prodávajícímu. Ten musí obdržet moje oznámení nejpozději do 14 dnů od dodání zboží. Nemusím se bát, vzor odstoupení mi poskytuje samotné Orfa – AkčníSlevy.cz. To je naše první vítězství.

Dalším krokem je vrátit produkt zpět prodávajícímu. Produkt by měl být nepoužitý, nenesený a v originálním balení. Zde je třeba pozor! Prodávající má právo na uhrazení nákladů spojených s vrácením zboží. Avšak, pokud je podmínkou slevy zákaznický odběr, vracím zboží poštou a náklady hradím já.

Nyní čekám, až mi prodávající vrátí peníze za zakoupený produkt. Měl by tak učinit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Takto stanovuje náš zákon, a tak tomu má být.

Pokud se vše vyvíjí podle plánu, brzy obdržím své peníze zpět. Ale co když se tak nestane? V takovém případě je tu pro nás Česká obchodní inspekce, které se můžeme obrátit se stížností. Nikdy nezapomínám, že náš zákon je tu proto, aby chránil nás, spotřebitele.

Doufám tedy, drazí čtenáři, že jsem vám objasnil postup, jak si poradit s nelíbením se zakoupeným produktem z Orfa – AkčníSlevy.cz. Nezapomínejte, že vždy máme právo na naší straně, a pokud nás produkt nesplňuje, nemusíme ho držet. Naše spokojenost je přece na prvním místě!

×

    Sdílení