Víte, jaké je to, když jste plni očekávání a na obzoru se objeví mrak? Když máte těhotnou těšení z nového nákupu a místo radosti musíte sáhnout po záchranném plánu? Přesně takový případ se mi teď stal s nákupem na Baushop – AkčníSlevy.cz. Ale nebojte, i když se setkáte s podobnou situací, jsem tu s průvodcem, který vás vyvede z této šlamastyky.
Podívejme se na první krok. Jakmile otevřu balíček a vidím, že se produkt nelíbí, nezoufejme! Zákon nám na straně stojí. Internetový prodej se řídí zákonem o ochraně spotřebitele, která nám poskytuje právo vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Pravidlo tedy zní – neprodleně kontaktujeme obchod a sdělíme jim naši nespokojenost. Ale opatrně, tento termín se počítá od převzetí zboží, takže žádné otálení!
Náš další krok se týká způsobu vrácení zboží. Zde nastupuje naše rozvaha. Máme možnost vrátit zboží poštou, nebo jej osobně doručit na příslušnou adresu. Musíme ovšem přiznat, že každá z těchto možností má své klady i zápory. Ale máme to pod kontrolou.
A jak vypadá proces vrácení peněz? Jakmile obchod obdrží vrácený produkt, mají 14 dní na to, aby nám vrátili peníze. Snažíme se být trpěliví, ale pokud se tento termín blíží ke konci a my stále nemáme naši platbu zpět, je na čase přitvrdit. Můžeme se obrátit na Českou obchodní inspekci nebo rovnou podat žalobu. Všimněte si, zde naše trpělivost již není bezmezná.
Pokud se ovšem stane, že se nám nelíbí zboží, ale není možné jej vrátit z důvodu jeho specifické povahy (například hygienické zboží), máme stále možnost ho prodat dál. Ať už na některém z bazárů nebo třeba přes sociální sítě. Vše je lepší než nechat zboží ležet ladem!
Takže víme, jak postupovat, když nás potká nespokojenost se zakoupeným produktem. Máme plán a jsme připraveni ho použít! Vždyť i v takové situaci nás čeká cesta plná zkušeností. Naučili jsme se, jak funguje zákon a jak si vymoci naše práva.
Na závěr – nákup na internetu může být skvělý způsob, jak ušetřit čas i peníze. Ale musíme být ostražití a vědět, co dělat, když se něco pokazí. Ano, může to být trochu nepříjemné, ale na druhou stranu – s každým problémem se něco naučíme. Ať už je to zákon o ochraně spotřebitele nebo třeba trpělivost. Takže nezoufejme, vždyť nakonec – co nás nezabije, to nás posílí!