Co dělat, když mi kupón na Konzum market nebyl přijat v kamenném obchodě?

Když se mi stane něco tak nepříjemného jako nedávno, když jsem sedl do auta, zaparkoval před Konzum marketem, vytáhl svůj kupón a byl mi odmítnut, vím, že mám co dělat. Moje zkušenosti mě učily, že není nic, co by šlo poslat ke dnu více než pasivita a rezignace. A tak jsme se ponořil do akce. Protože jak říkám, nejsme tu tak, abychom se poddali. Jsme tu, aby tlačila věci dopředu.

Nejdřív jsem se přitom musel uklidnit. Člověk by mohl myslet, že je to nesmysl, ale emoce hrají roli ve všem, co děláme. Zvláště když opouštíme svoje pohodlí v obchodě, který považujeme za náš. Proto jsem si vzal chvilku na vydechnutí. Abych si uvědomil, co se děje. Nikdo se nikam neposouvá hnán strachem či vztekem.

Po tomto malém kontemplativním okamžiku jsem šel pro informace. Viděl jsem totiž, že nemá cenu se spoléhat na to, že mi věci přijdou samo od sebe. Musíme je aktivně hledat. Prošel jsem proto celý obchod a hledal někoho, kdo by mi mohl pomoct. Někoho, kdo by znal pravidla a podmínky použití kupónu.

Konečně jsem narazil na prodavačku, která byla jako zjevení. Vysvětlil jsem jí situaci, s přátelským úsměvem jsem ji poprosil o pomoc. A ona se mnou prošla všechny podrobnosti. Zjistili jsme, že kupón platil pouze pro určité produkty a ne pro celou nabídku. Já ovšem tyto informace neměl, byly mi neznámé.

Bez váhání jsem se tedy vydal na další cestu – komunikovat se zákaznickou podporou Konzum Market. Protože vím, že kritika je důležitá. Ať už jde o konstruktivní kritiku nebo pouhé vyjádření nespokojenosti, vždycky je to informace cenná. Tak jsem vzal telefon, našel kontaktní informace a zdvořile, ale jasně jsem vyjádřil své rozladění s celou situací.

Věřím, že je důležité ukázat, že se nám něco nelíbí. Vždyť jsme zákazníci Konzum Market, ne nějaký příchozí. Když nás něco trápí, musíme to říct. Musíme se postavit za své práva a vystoupit ze stínu nevýznamnosti.

Nakonec jsem byl slyšen. Panovalo tam pochopení a touha napravit situaci. Byl jsem připraven akceptovat omluvu a věřím, že tento incident přispěje k lepšímu zacházení s kupóny v Konzum Market pro nás všechny.

Z toho všeho jsem si odnesl jedno velké ponaučení: Musíme být aktivní. Nesmíme se bát mluvit. Ať už jde o Konzum market, nebo jakoukoli jinou oblast našeho života. Protože v konečném důsledku jsme to my, kdo tvoří tento svět. A jenom my můžeme udělat ten první krok ke změně.

×

    Sdílení