Sedím v pohodlném křesílku, doma, před notebookem, s hrnečkem horkého čaje u mého boku. Zboží, které jsem objednal na AkčníSlevy.cz z nabídky oblíbeného obchodu Pepco, dorazilo. Usmívám se v očekávání, až svůj balíček rozbalím. Ale co když, právě v ten moment, zjistím, že mi dorazilo úplně jiné zboží, než jsem si objednal? Co mám dělat?
V první řadě, dám si další šálek čaje a uklidním se. Není to konec světa, spíše je to nepříjemný zádrhel. Pojďme na to podívat s chladnou hlavou, zvládnu to!
Dalším krokem, který udělám, je kontrola objednávky. Přímo na mém laptopu si otevřu emailovou schránku a najdu potvrzení o objednávce od AkčníSlevy.cz. Overuji jestli přišlo špatné zboží, nebo jsem se při objednávání sám zmýlil. Své poznatky si pečlivě poznamenávám, takže při komunikaci s obchodem budu mít přehled o všech detailech.
V případě, že zjišťuji, že chyba nenastala z mé strany, je na čase kontaktovat zákaznický servis. Rozhodnu se napsat email. Detailně v něm popíšu celou situaci, přiložím fotografie doručeného zboží a objednávky, kterou jsem si správně udělal. Nezapomenu uvést své kontaktní údaje pro snadný zpětný kontakt.
Pokud obchodní podmínky AkčníSlevy.cz neznám, tak je najdu a projdu si je. Je důležité znát svá práva a povinnosti při reklamaci. Rozhodně nechci řešit situaci na poslední chvíli!
Zatímco čekám na odpověď ze zákaznického servisu, neváhám se zkontaktovat i samotné Pepco. I když jsem nakupoval prostřednictvím AkčníSlevy.cz, důležité je najít kde a proč došlo ke chybě.
Jakmile obdržím odpověď, posuzuji další kroky. Pokud mi byla nabídnuta výměna zboží, naplánuji, jak se toho prakticky chopím. Pokud mi byla navržena vrácení peněz, zajišťuji, aby byl proces hladký a abych dostal zpět své peníze.
A co když se mi odpověď, nebo řešení od obchodu nelíbí? Nezoufám! Mám možnost se obrátit na Českou obchodní inspekci, nebo se poradit s odborníky na spotřebitelské právo.
Koneckonců, i když je celá situace nepříjemná, je to cesta, jak zvládnout komplikace a vypořádat se s problémy. Díky tomu jsem si jistý, že při příštím nákupu budu připraven na vše. A teď už si konečně můžu vychutnat ten čaj. Dokonce si do něj přisypu trochu medu, protože si myslím, že si ho po všem zasloužím.